20 stycznia 2013

Nieco tradycji: pyzy z mięsem....

   Danie, które nie wymaga wielu słów. Danie, które przypomina mi moją ukochaną Prababcię i Dom Rodzinny. Danie, które większość z nas uwielbia.

pyzy z mięsem

Pyzy z mięsem:
1,5 kg ziemniaków,
5-6 łyżek mąki pszennej,
jajo,
sól,
opcjonalnie 3 łyżki mąki ziemniaczanej,
nadzienie (ja wykorzystałam resztki mięsa z rosołu, posiekane i doprawione czosnkiem oraz pieprzem)

   Połowę ziemniaków ugotować, przestudzić, przepuścić przez maszynkę. Pozostałe ziemniaki zetrzeć na tarce, lekko wycisnąć. Zebrać osad skrobi lub dodać mąkę ziemniaczaną. Ja wykorzystuję mąkę ziemniaczaną. Połączyć z gotowanymi ziemniakami, dodać jajo, posolić, wyrobić ciasto. Jeśli jest zbyt rzadkie dodać mąki (zależy to od rodzaju ziemniaków - bardziej wodniste po ugotowaniu będą potrzebowały więcej mąki). Formować placuszki, nakładać po łyżeczce farszu, kłaść na wrzącą wodę. Gotować bez przykrycia ok 10 minut.
Podawać ze skwareczkami lub okraszone cebulką.

2 komentarze:

Paulina K. pisze...

Takich jeszcze nie jadłam;p

Unknown pisze...

Jaką ja mam ogromna ochotę na pyzy :D