8 stycznia 2013

Babeczki piernikowe....

 Post ten przenoszony jest ze starej strony bloga. Pisany był on przed świętami. Babeczki jednak polecam nie tylko w okresie świątecznym. Są pyszne także zimą, z filiżanką gorącej aromatycznej herbaty....


Szkolna wigilia za nami, Dziecko szczęśliwe skubie smakołyki i wszędzie próbuje wepchać swoje małe, lepiące łapki :)) Na gazie pyrkoli bigos, w wannie pływa świąteczny karp, a pod nogami pełno warzyw i napoi.

babeczki piernikowe

Te babeczki zrobiły furorę wśród dzieci. Przepis zaczerpnęłam z bloga Dusi, troszkę zmieniłam i wyszło piękne i pyszne cudo. Pachnące świętami i piernikiem :)))
Babeczki piernikowe:
2 szkl mąki,
0,5 szkl cukru trzcinowego lub brązowego,
3 - 4 łyżki płynnego miodu,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
szkl mleka,
1/3 szkl oleju lub stopionego masła,
1 jajo,
1 łyżka przyprawy korzennej,
1 łyżeczka czekolady na gorąco w proszku lub stopione 50 g czekolady gorzkiej,
do ozdoby kropelki czekoladowe,



babeczki piernikowe

W misce łączymy ze sobą mokre składniki (olej, jajko, mleko), dobrze roztrzepać. Dodać suche składniki, wymieszać łyżką.
Ja dodaję jeszcze skórkę pomarańczową, albo tartą cytrynową, likier amaretto lub pomarańczowy. Wszystko zależy od tego, co mam pod ręką i dla kogo piekę babeczki.
Foremki do muffinek nakładać masę do wysokości 3/4 foremki. Jeśli nie mamy formy do babeczek, dobrze jest dawać po trzy papierowe foremki w jedną, aby babeczki nam się nie rozlazły za bardzo.
Część muffin posypuję drażami czekoladowymi.
Piekę w 180 stopniach. Większe przez ok 25 minut, mniejsze przez 10 minut.
Przed podaniem posypać cukrem pudrem, ozdobić polewą czekoladową, gwiazdkami cukrowymi, koralikami itp.

Smacznego :))))

3 komentarze:

Dusia pisze...

cieszę się, że smakowały :) miło mi będzie jak podlinkujesz do mnie :)

Dusia pisze...

Nie mam o co się gniewać :) Bardzo mi miło, że skorzystałaś z mojego przepisu. W panelu dodawaniu posta masz "link" klikasz i dodajesz:)

Unknown pisze...

Babeczki pięknie wyrosły i świetnie smakują. Do środka nałożyłam konfiturę z borówki, polecam spróbować, bardzo dobrze pasuje :)
Dzięki za dobry przepis! :)