21 marca 2013

Ciasto śmietanowe z owocami...





Gdy dzisiejszego popołudnia przeglądałam blog, zauważyłam, że większość przepisów to przepisy na wypieki. Można by pomyśleć, że nic innego nie gotuję, a potrawy wybieram głównie takie z piekarnika. I to wszelkiego rodzaju placki, zarówno wytrawne jak i słodkie. 
Nic bardziej mylnego.
Jako przykładna gospodyni co dzień mam świeży obiad, zwykle zupę, drugie dania. Najczęściej jednak znikają one zanim zdążę sięgnąć po aparat.
Mam swoje klasyki, które uwielbia moja Rodzina.
Pyzy z mięsem, pierogi, gulasz, zrazy zawijane, pieczone mięsa,.... dania dopracowane do ostatniego okruszka przyprawy. Idealne, pyszne.
Są potrawy, które robię bardzo często. Są i takie, które przygotowuję jedynie ze względu na pewne okoliczności, czyjeś urodziny, święta, konkurs.
Jednak, przyznaję, nic nie sprawia mi takiej przyjemności, jak pieczenie. Gdy już kuchnia uprzątnięta, gdy już unosi się zapach gorącego ciasta, gdy stygnie ono spokojnie na kratce w kuchni... Sięgam po chwile dla siebie, po koc, książkę, film....

Dziś jeszcze przepis na ciasto. Jedno z wielu, jakie ostatnio piekłam Niedługo postaram się zamieszczać przepisy na bardziej konkretne dania. Mam nadzieję, że wybaczycie mi te moja małe kulinarne pasje :))


Ciasto śmietanowe z wiśniami:
3 szklanki mąki,
1 kostka margaryny,
5 żółtek,
1 szklanka cukru,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 łyżka mleka w proszku,

 5 białek,
1 szklanka cukru pudru,
2 budynie śmietankowe,
3 kubki śmietany łagodnie ukwszonej (takiej do zupy 18)

Ciasto:
Z mąki, margaryny, żółtek, cukru, proszku i mleka zagniatamy ciasto. Dzielimy na połowę i odstawiamy do lodówki na kilka godzin, do dokładnego schłodzenia.
Masa:
Ubijamy białka z cukrem pudrem, dodajemy budynie, delikatnie mieszamy trzepaczką balonową, następnie dodajemy śmietanę i mieszamy do połączenia.

Połowę schłodzonego ciasta rozkruszamy na spód formy wyłożonej papierem do pieczenia, na to dajemy masę śmietanową, owoce (ja wyłożyłam wiśnie ze słoika uprzednio zamarynowane w alkoholu), resztę ciasta kruszymy na wierzch.
Pieczemy w 170 stopniach przez około 45 minut.

Po wyjęciu posypać cukrem pudrem lub polukrować.




Smacznego!!!!!


4 komentarze:

Paulina K. pisze...

Też uwielbiam ciasta ;) Resztę też niby zrobię, ale nie ma to jak takie pachnące ciacho ;D

Anonimowy pisze...

3 kubki śmietany to znaczy ile ml lub gram ma kubek ?

morrigan23 pisze...

Anonimowy: tyle, ile standardowy kubek śmietany kupiony w sklepie. Ten normalny, nie duży.... O dwa gramy czy trzy nikt nie będzie się kłócił, gdyż tak naprawdę nie robią różnicy.

Anonimowy pisze...

ok, dzięki za odpowiedź