21 kwietnia 2013

ciasto bananowo-czekoladowe....

   Jak już mówiłam, mogę nie gotować. Mogę nie gotować, ale nie potrafię żyć bez pieczenia. Ostatnio właściwie cały czas coś piekę. Jedno, lub nawet dwa ciasta dziennie. Najczęściej zjadam po kawałeczku, a reszta idzie "do ludzi".
Jakiś czas temu odgrzebałam stare, sprzed dekady lub nawet kilkunastu lat, kulinarne czasopisma i nie potrafię się oprzeć, aby nie wypróbować wszystkich receptur na raz. Tych na ciasta, rzec jasna. Uśmiechają się one do mnie ze zdjęć, nęcą i kuszą..... takie słodkie, tradycyjnie, niekiedy skomplikowane... Prawdziwe, domowe, starodawne ciasta, jakie piekło się u mnie w domu dawno temu i jakie do tej pory piecze się na wsi, w dużych, prostokątnych blachach pod strzechami wielopokoleniowych domów.




Nigdy nie lubiłam połączenia owoców i czekolady. Owocowych serników (nie mylić z owocami), owocowych nadzień w czekoladzie, chrupek o smaku owocowym i owocowych wafelków.
Tak było do czasu, aż skusiłam się i upiekłam pierwsze w swoim życiu ciasto bananowe. 
Zakochałam się. Utonęłam w tym smaku i jest to jedno z nielicznych ciast, którego zjadam więcej niż powinnam. 

Ciasto te piekłam już kilka razy, za drugim kakao zastąpiłam kawą instant oraz dodałam dropsy czekoladowe. Wyszło równie pyszne, nieco inne, jak za pierwszym razem. Jeśli pieczemy dla dorosłych tylko, można dodać kieliszek rumu lub ajerkoniaku.




Ciasto czekoladowo-bananowe:
100 g gorzkiej czekolady,
150 g miękkiego masła,
170 g cukru brązowego, muscovado lub trzcinowego,
3 jajka,
175 g mąki pszennej,
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
2 łyżki kakao czarnego (zamiennie na kawę instant)
2 duże banany, bardzo dojrzałe i rozgniecione widelcem.


Czekoladę rozpuścić w maleńkiej patelni. Masło utrzeć z cukrem na gładką masę, powoli dodawać po 1 jajku. 
Proszek i mąkę dodać do masy (mąkę dobrze jest przesiać), wymieszać trzepaczką balonikową  Dodawać kakao lub kawę, banany i czekoladę.

Piec w keksówce 25-30 centymetrowej przez około 50 minut w 180 stopniach. 




Polecam :)))

2 komentarze:

Paulina K. pisze...

Rewelacja ;) Połączenie banana z czekoladą mmm pycha.

Smakiem Pisany pisze...

ślinka mi cieknie na sam widok :)