9 czerwca 2013

Tachini bułeczki dla początkujących piekarzy....


  Bułeczki te upiekłam w ramach akcji "Upiecz Smakowity Chleb" przygotowanej przez Zakłady Tłuszczowe Kruszwica. 
Przepis na te ciasto polecam zwłaszcza początkującym piekarzom. Pracuje się na nim bardzo dobrze, szybko przyrasta, jest idealnie sprężyste, miękkie i nie sprawia problemów podczas składania. Dodatek pasty tahini sprawia zaś, że bułeczki pozostają świeże nawet przez kilka dni.




 

Przepis na te bułeczki znalazłam na tej stronie.  Zagniatając ciasto zauważyłam jednak, że jest ono zbyt luźne i dodałam nieco więcej mąki. Proporcję więc podaję już takie, jakiech ja użyłam. 

Bułeczki tahini:
1/4 kostki świeżych drożdży,
2 łyżeczki cukru,
450 g mąki pszennej,
250 ml mleka w temperaturze pokojowej,
2 łyżki miękkiego masła,
1,5 łyżeczki soli,
2 łyżki pasty sezamowej tahini,
2 łyżki białych nasion sezamu


Suchą patelnię rozgrzać, wsypać sezam i prażyć przez kilka minut stale mieszając.
Do miski przesiewamy mąkę (warto przesiewać mąkę do ciast drożdżowych, lepiej przyrastają i są bardziej puszyste, struktura ciasta zaś dzięki temu staje się bardziej sprężysta). Drożdże rozcieramy z cukrem i kilkoma łyżeczkami mleka. Zostawiamy na 10 minut.
Dodajemy do mąki drożdże oraz pozostałe składniki i energicznie zagniatamy ciasto. Pozostawiamy w cieple na godzinę, półtorej aby podwoiło objętość.
Można także wrzucić wszystko do maszyny do wyrabiania ciasta, nie ma wtedy potrzeby rozcierania drożdży.


Z wyrośniętego ciasta formujemy bułeczki, paluchy, rogale, ślimaczki... Można złożyć dwie duże bułki, wszystko na co tylko przyjdzie nam fantazja. Jeśli pieczemy z dziećmi, ciasto to jest dobrą propozycją do wspólnej zabawy w kuchni. Z podanej porcji wychodzi mi około 12 małych bułeczek.

Pozostawiamy do wyrastania na około 15 minut. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 230 stopni. 
Wyrośnięte bułeczki smarujemy mlekiem, można posypać ziarnami sezamu. 
Pieczemy na złoto przez kilkanaście minut - duże bułki przez około 25.

W tracie pieczenia ścianki piekarnika spryskujemy wodą.





Upiecz smakowity chleb z Smakowitą!

4 komentarze:

Smakowitychleb.pl pisze...

Świetnie wyszly bułeczki. Idealne na śniadanie! Lista zwycięzców konkursu Upiecz Smakowity Chleb pojawi się na stronie 13 czerwca! Pozdrawiamy!

Unknown pisze...

Wyglądają kusząco :))

Anonimowy pisze...

po raz pierwszy udał mi sie wypiek drożdzowy! a buleczki smakowały wszystkim domownikom :-))

morrigan23 pisze...

bardzo się cieszę, polecam też bułeczki z ricottą i oregano, są równie proste i smaczne