15 października 2013

słodkie dyniowe placki ziemniaczane.....





   Sezon na dynie trwa. Wszędzie już widać początki złotej jesieni. Zimne powietrze barwi na złoto liście, tworząc miękkie, rdzawe kobierce alejek. 
Korzystam z ostatnich sezonowych warzyw, rankiem otulam się kolejnym kocem i rozgrzewam dłonie kubkiem gorącej kawy. Mgły rozpędzam zapachem pieczonych z kardamonem jabłek, a zimne wieczory wypełniam obecnością przyjaciół. 

Ostatniej soboty, na mojej ulicy, ponownie pojawił się pan, od którego zwykłam kupować ziemniaki i warzywa zimową porą. Tym razem zachwyciły mnie piękne, dorodne, żółte dynie, którym oczywiście nie mogłam się oprzeć.
Ciasto z dynią i cukierkami michałkami zniknęło zanim na dobre zdążyło ostygnąć. Ostra zupa pomidorowa z przecierem z dyni i jabłek wytrwała do wieczora. 

A dziś resztę przecieru dodałam do placków ziemniaczanych. Słodkich. Cynamonowych.
Ja zjadłam z pastą z ostrej papryki, 
Córka ze śmietaną cynamonową :)


Placki z dynią:
1 kg ziemniaków,
300 g pulpy z dyni z jabłkiem,
3 jajka,
2 łyżki płaskie mąki ziemniaczanej, 
2 płaskie łyżki mąki pszennej, 
1 łyżeczka soli,
1 łyżeczka cynamonu,
szczypta gałki muszkatołowej

Ziemniaki zetrzeć, odstawić na kilka-kilkanascie minut. Ja zwykle połowę ścieram na drobnej tarce jarzynowej a drugą połowę na tarce na placki.
Odcisnąć nadmiar płynu, dodać pozostałe składniki, wymieszać.

Smażyć na dość gorącym tłuszczu. 

Podawać jak kto lubi, ze śmietaną i cukrem, z dipem lub innm dodatkiem. 
Placki w tej wersji są nieco słodkawe, przypominają ciasto dyniowe lub zupę z dyni.... 

Smacznego :))



Brak komentarzy: